ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

SCOALA, PRIETENUL NOSTRU

Iniţiatorul proiectului: ASOCIATIA CULTURALA BRADUTU

Rezumatul proiectului:

Proiectul propune crearea unui spațiu verde care să contribuie la creșterea incluziunii sociale, prin crearea de oportunități pentru ca elevii de toate vârstele să interacționeze atât prin contact social informal, cât și prin participarea la activitățile care vor fi desfășurate in aer liber. Copiii care sunt lipsiți de posibilitatea de a se juca cu alți copii de vârstă asemanatoare fie din cauza că nu sunt obișnuiți, fie din cauza că nu au cu cine, rămân nedezvoltați din punct de vedere al personalității. Acest aspect va afecta in mod direct rezultatele si activitate de la scoala. Prin proiect se va reabilita şi amenaja o suprafaţă în prezent relativ degradată din intravilan şi în acelaşi timp se va realiza amenajarea unor spaţii publice destinate activităţilor de agrement şi socializare, având o serie de funcţiuni: Funcţiune cu caracter social – spaţii libere pentru odihnă şi recreere în pauzele şcolare într-un context plăcut şi relaxant unde va fi încurajată şi facilitată socializarea între toţi elevii şcolii, din toate categoriile de vârstă, venituri, apartenenţă etnică, ocupaţie. Funcţiune cu caracter estetic – spaţiile verzi vor fi distribuite uniform şi vor fi dotate cu elemente de joacă, alei pietonale care vor fi delimitate lateral cu bănci şi leagăne. Funcţiunea cu caracter educaţional – materialul vegetal reprezentat de specii lemnoase ornamentale, specii floricol, acestea fiind un excelent ghid pentru şcolari, dar şi pentru alte persoane interesate de a cunoaşte plantele şi a dobândi noţiuni de botanică, ecologie şi adaptare la mediu. Interventile propuse mai sus au ca scop diversificarea activitatilor desfasurate la scoala, activitati care vor crea un mediu atractiv pentru elevi, obtinand astfel rezultate favorabile in ceea ce priveste abandonul scolar.

Scopul proiectului:

Prezentul proiect își propune amenajarea elementelor ce împrejmuiesc şcoala din localitatea Frumosu, județul Suceava. Această activitate va pune în evidenţă clădirea instituţiei publice, transformând-o într-un loc în care participanții la actul educativ vor veni cu plăcere, diminuand astfel problema absentelor scolare. Problema pe care am identificat-o este lipsa unui spațiu special amenajat, unde copiii să se joace și să învețe lucruri esențiale despre natură. Fiind o instituție de învățamânt, elevii trebuie să crească într-un mod cât mai frumos, ținând cont de faptul că aceștia se dezvoltă prin joc, acesta fiind primul stadiu de învățare și activitate creatoare. Copilul dobândește prin joc capacități și experiențe noi, își cultivă spiritul de observație, memoria, atenția, fantezia, gândirea și spiritul artistic. Copii vor exersa în acest fel activitatea de a fi voluntar pentru a gasi soluţii şi a le aplica, la problemele comunităţii. Elevii organizaţi pe clase vor lucra la amenajarea spaţiilor verzi alături de părinţii lor, pe parcele, mai întâi curăţind terenul şi pregătindu-l pentru plantare, apoi plantând, arbuşti, flori. Activitatile vor dezvolta legaturile dintre elev-profesor, elev-parinte si parite-profesor, acestea fiind esentiale pentru o buna educare a celor mici in ceea ce priveste importanta educatie pentru viitor. Activitatile extrascolare placute si educative influenteaza într-o foarte mare măsură copilăria, aceasta fiind etapa în care se stabilesc anumite valori, comportamente sociale, în care se imprimă pattern-urile culturale ale societății de apartenența asupra personalității și cogniției umane. Luăm în calcul faptul că spațiile de joacă publice sunt cruciale pentru dezvoltarea fizică, mentală, creativă a copilului, parcurile reprezentând locuri de întâlnire cu alți copii, de socializare, de învățare, dar și locuri în care copilul se obișnuiește să respecte anumite reguli (reguli de joacă sau de politețe/respect), în care trebuie să împartă lucrurile sale cu ceilalți copii – dacă vrea ca aceștia să îl accepte în joaca lor (formarea grupului). Activitatile desfasurate in parcul pe care dorim sa il amenajam in curtea scolii vor avea teme legate de prevenirea abandonului scolar.