ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

Edulier- Lectură digitală pentru copiii cu dificultăți de învățare

Iniţiatorul proiectului: Asociatia Edulier

Tema:

Educație

Argumente:

Centrul EDULIER, deschis in aprilie 2016, este unic și inovativ ca arii de terapie/învatare pentru copiii cu dificultati. Succesul pe care il avem cu orele de terapie digitala in randul copiilor cu tulburari specifice de invatare (TSI), care vin la centru, ne-a determinat sa ne gandim la acest proiect. Pentru ei, cititul reprezinta o activitate obositoare si deseori frustranta, de aceea alternarea lecturii cu tehnologia ii va ajuta sa treaca mai usor peste greutatile zilnice, intampinate in procesul invatarii. Testele făcute de noi, impreuna cu parintii, au aratat usurinta cu care parcurg texte daca utilizam cai alternative- carte printata, carte pop-up, e-book, audio-book, dar mai ales video-book. Videobook-ul, sau cartea vizuală reprezinta cel mai indicat si apreciat mod de lecturare pentru copiii cu TSI. Lectura digitala ii ajuta sa isi concentreze atentia, le arata, prin interpretare, esenta fragmentului parcurs, le deschide apetitul pentru citit, ii introduce in lumea povestii parcurse. Implicarea copiilor, ca producatori si regizori si a actorilor, ca voluntari interpreti pentru videobook-uri, le va creste copiilor stima de sine, respectul, le va arata cum multimedia poate face lectura dezirabila. Urcand aceste videobook-uri de lectura digitala pe canalul propriu de youtube, deschidem , la nivel national, portile invatarii experimentate cu succes de noi la Centrul Edulier si pentru alti copii cu TSI. Materialele vor fi utile si parintilor si cadrelor didactice.

Descriere proiect:

De la deschiderea Centrului Edulier si pana in prezent au fost evaluati de catre specialistii nostri peste 60 de copii, dintre care 34 de copii cu TSI vin saptamanal la terapie individuala si de grup. Cele mai apreciate de catre copii sunt orele petrecute in Sala digitala. Tabla interactiva este prietena copiilor atat la terapiile educationale individuale (transcrieri, dictari, operatii matematice, jocuri educative), cat si la atelierele de grup (documentare pentru copii, jocuri de cultura generala, filme dupa carti cunoscute – Micul Print, Cartea junglei, Ciresarii). Proiectul „Lectura digitala” s-a nascut in urma observatiilor specialistilor nostri, in aceste luni intense de activitate. S-a constatat ca beneficiarii nostri, copii cu TSI, sunt mai receptivi la orele de terapie destinate lecturii atunci cand fragmentele din carte sunt urmate de proiectii ale cartii pe tabla digitala. Copiii vor invata tehnici de realizare a videoclipurilor de la un fotograf voluntar. Apoi, vom avea invitati actori si experti in educatie (absolventi Master Ped-arte si absolventi Arta Teatrala) de la Asociatia Fascination, care prin cititul pe roluri vor insufla copiilor dragostea pentru lumea fascinanta a lecturii. La aceste intalniri saptamanale cu actorii, copiii vor avea pe rand misiunea de a filma activitatile din cadrul atelierelor, punand astfel in practica ceea ce au invatat cu fotograful. Filmele rezultate vor fi incarcate pe canalul youtube al Asociatiei Edulier, disponibile tuturor copiilor, parintilor, cadrelor didactice, al nivel national Copiii cu TSI sunt inteligenti si foarte creativi. In toate scolile pentru copii dislexici din Europa si SUA, arta fotografica, regia, arta digitala si actoria sunt prezente in curricula educationala. Scopul nostru este sa imbinam arta cu tehnologia, dezvoltandu-le astfel copiilor abilitatile creative si dragostea de lectura. Peste 80 de copii vor parcurge cursurile de realizare de videobook, peste 20 de filme vor fi realizate, editate, montate si afisate pe canalul propriu de youtube, pe parcursul proiectului

Impact:

1. Pentru copii: inlaturarea fricii de citit in fata celorlalti, cresterea increderii in propriile forte, dezvoltarea creativitatii, descoperirea abilitatilor in vederea creionarii domeniului in care isi doresc sa lucreze cand vor fi adulti (arta/tehnologie) 2. Pentru parinti: ocazia de a cunoaste mai bine trairile emotionale ale copilului dislexic, abilitatile si talentele copilului, o mai buna comunicare cu copilul prin oferirea de metode alternative de invatare cu ajutorul artei si tehnologiei. 3. Pentru organizatie si comunitate: implicarea unei comunitati importante din Romania, aceea a artistilor, in campania de constientizare a tulburarilor de invatare, o mai buna intelegere a dificultatilor de invatare in randul cadrelor didactice si al parintilor. 4. Pentru cadrele didactice- oferirea de instrumente de mix educational pentru a le ususra munca cu copiii la clasa

Link webpage: https://edulier.ro/
Link facebook: https://www.facebook.com/EDULIER.RO/
Link twitter: https://twitter.com/edulier
Link blog: https://eduliercorbeanca.wordpress.com/