ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

Healthy you

Iniţiatorul proiectului: Asociatia I.M.P.A.C.T. Initiativa pentru Maturizare, Preventie, Asistare, Consiliere si Training

Tema:

Sănătate

Argumente:

Dureaza 3-4 minute sa citesti despre cauza aceasta. Cand vei fi terminat de citit acest proiect, numarul utilizatorilor de internet din toata lumea s-a marit cu 1700 de oameni, s-au mai vandut 15.000 telefoane mobile in toata lumea. Dar in acelasi interval de timp, 55 de persoane au murit din cauza cancerului, guvernele din intreaga lume au cheltuit 27 de milioane de dolari pentru acordarea serviciilor de asistenta medicala. Este posibil sa prevenim anumite boli? Putem sa sprijinim sistemul de sanatate publica? In 2014, in Romania erau inregistrate in evidenta 36.000 de femei bolnave de cancer de col uterin si in fiecare an apar aproximativ 4000 de cazuri noi. Tulpinile HPV oncogene sunt responsabile de 99% din cazurile de cancer de col uterin. Daca infectia cu HPV e depistata la timp, mortalitatea cauzata de cancerul de col uterin poate fi diminuata cu 50% intr-o perioada destul de scurta de timp. Numarul cazurilor noi de cancer depistate anual este prea mare. In tarile unde screeningul e eficient, mortalitatea cauzata de aceasta boala este de 10 ori mai mica (1,5 femei la 100.000 fata de 12 femei din 100.000). Romancele nu au auzit de campania nationala gratuita de screening. Consideram ca e necesar ca persoanele de sex feminin din Romania sa primeasca informatii corecte, relevante si utile pentru sanatatea lor ginecologica. Foarte multe femei refuza sau amana pe termen nedefinit consultul ginecologic din multiple motive subiective sau obiective, fapt care dauneaza prevenirii imbolnavirii. E nevoie sa gasim solutii la o importanta problema de sanatate pentru populatia feminina din Romania, deoarece, anual, peste 15.000 de femei se imbolnavesc de cancer de san, col uterin, ovarian sau uter.Mult prea des, acest tip de cancer e diagnosticat tarziu, deoarece multe femei nu merg la control ginecologic in mod regulat. Daca in Franta si Germania, 80% din femei au efectuat cel putin o data in viata testul Babes Papanicolau, in Romania doar 17% au facut aceasta investigatie. Vom aduce informatii despre investigatiile recomandate de medici, astfel incat medicul sa ocupe prima pozitie in informarea populatiei. Pentru ca femeile sa ajunga la consultatiile regulate, e nevoie sa ajungem la ele cu mesaje clare, dar si sa facilitam procesul cat mai mult. In acest sens, vom crea o aplicatie pentru telefon, un ghid si vom cauta cele mai eficiente canale de comunicare.

Descriere proiect:

Problema identificata e reprezentata de incidenta crescuta de imbolnavire in randul populatiei feminine din Romania si o rata mare de mortalitate in randul femeilor diagnosticate cu cancer de col uterin. Depistarea acestei boli in faza incipienta este facila si presupune costuri foarte mici. Incidenta bolii in Romania (28 la 100.000) este dubla fata de media europeana, iar mortalitatea este de trei ori mai ridicata fata de media europeana (12 la 100.000, fata de 4 la 100.000, media europeana)(conform OMS, date citate de Ministrul Sanatatii, Summitul International „We can”, 2015). Este nevoie sa schimbam perceptia in Romania asupra responsabilitatii personale in sanatatea aparatului genital. Majoritatea cazurilor de cancer nu pot fi prevenite, insa cancerul de col uterin este singurul cancer a carui cauza este cunoscuta in totalitate: infectia cu HPV. Infectia cu HPV poate fi prevenita printr-o serie de masuri, de asemenea, poate fi diagnosticata foarte usor. Femeile ce au depistat prin investigatii existenta unor tulpini HPV cu risc mare oncogen pot sa apeleze la tratament sau interventii chirurgicale, astfel incat sa nu le fie periclitata sanatatea sau chiar viata. Ne dorim sa implementam o aplicatie simpla, care sa trimita la actiune. Este important sa atingem toate categoriile sociale ale populatiei feminine, iar in acest scop este util ca femeile sa profite de programul national gratuit de screening de cancer de col uterin. Riscul de imbolnavire in cazul cancerului de col uterin este foarte mare la persoanele de sex feminin cu varste cuprinse intre 24 si 64 de ani. Tocmai aceasta categorie de populatie este expusa unor presiuni mari din partea societatii, avand cele mai multe responsabilitati. In general, femeile peste 25 de ani sunt foarte ocupate datorita sarcinilor de crestere si educare a copiilor, evolutia in cariera si dezvoltarea personala. Uneori, sanatatea proprie e ignorata daca nu e o urgenta, ceea ce nu este de recomandat. Femeile cu varste cuprinse intre 24 si 64 de ani sunt in contact cu tehnologia, si acesta e motivul pentru care dorim sa venim in intampinarea nevoilor lor cu ajutorul unei aplicatii mobile. Aplicatia este destinata si femeilor din ce in ce mai ocupate, care nu au timpul necesar pentru a cauta si disemina informatia. In acest scop ne dorim sa informam care sunt spitalele, cabinetele ginecologice si centrele de recoltare afiliate, care sunt pasii de urmat daca o femeie doreste sa isi efectueze un consult ginecologic si testul Papanicolau. Prin campaniile online putem schimba perceptia despre importanta consultului ginecologic, adesea considerat optional. Institutul National de Sanatate Publica a alocat pentru anul 2016 sume duble pentru bugetul Programului de Screening National pentru depistarea cancerului de col, insa lipsesc mecanismele de popularizare ale campaniei. Vom sensibiliza populatia feminina din Romania cu privire la importanta consultului ginecologic anual si vom oferi informatii-cheie cu privire la preventia cancerului de col uterin. In acest scop, vom crea 3 clipuri video. Videoclipurile create de o echipa formata din editor/videograf si specialist in comunicare au rolul de a sensibiliza grupul tinta. Vom informa populatia feminina despre importanta preventiei prin 2 interviuri cu specialisti din domeniul sanatatii: ginecologi si medici de familie. Vom desfasura campanii ample de popularizare si vom comunica agentiilor de presa detaliile campaniei, astfel incat informatia sa ajunga in toate mediile. Vom distribui in mod direct ghidul nostru la cat mai multe cabinete, clinici de sanatate, asociatii de pacienti, in comunitate. Ne dorim sa implicam si angajatii Telekom in actiuni de voluntariat: sa distribuie ghidul persoanelor cunoscute, sa popularizeze aplicatia, sa ne sprijine in mediul online, astfel incat cauza sa devina cat mai cunoscuta. Dorim sa avem implicarea cat mai multor medici specialisti si o colaborare cat mai buna cu cabinetele de medicina de familie. Atat ghidul, cat si aplicatia vor oferi informatii sintetizate despre modalitatile de preventie a cancerului de col uterin. Exista o lipsa de coerenta intre campaniile de informare a populatiei si screeningul national. Ne dorim ca medicii din cabinetele de medicina de familie din zone defavorizate sa ofere pacientelor informatii clare, relevante, intr-un timp scurt. Astfel, vom publica un ghid despre sanatatea feminina si vom oferi gratuit minim 750 de exemplare cabinetelor din zone defavorizate. In urma proiectului ne asteptam sa creasca numarul femeilor care depisteaza cancerul de col uterin in faze incipiente si sa scada mortalitatea din cauza depistarii tardive. Campania va dubla numarul femeilor ce apeleaza la examinarea Papanicolau din programul national de screening de cancer de col uterin. Accesibilizam serviciile de sanatate printr-o intelegere mult mai buna a riscurilor ignorarii consultatiilor ginecologice regulate.

Impact:

Cu ajutorul aplicatiei pentru telefoane mobile si tablete, utilizatorul este mereu la un click distanta de informatii concise despre sanatatea feminina(consultatii recomandate, prevenire, tratamente necesare). Dupa descarcarea aplicatiei, nu e necesara o conexiune la internet pentru a accesa aplicatia, ceea ce o face mai eficienta pentru persoanele care nu au acces permanent la internet. Aplicatia va avea informatii despre unitatile medicale implicate in sanatatea femeii: spitale, clinici si cabinete de ginecologie, centre de recoltare, precum si cabinetele de medicina de familie din Bucuresti. Cresterea numarul femeilor ce cunosc detalii despre programul national de screening, cresterea numarul femeilor ce beneficiaza de testare gratuita, scaderea mortalitatii in randul populatiei cauzata de cancerul de col uterin. Sprijinirea campaniei de screening national, crearea unei legaturi intre: media-beneficiari-furnizori servicii. Popularizarea masurilor de preventie, incurajarea unui stil de viata sanatos pot schimba atitudinea femeilor asupra sanatatii si trimit la actiune. Folosind metode noi si moderne de a sensibiliza populatia ajungem mai usor si mai eficient la impactul asteptat. Distribuind materialele informative in Ilfov direct la cabinetele medicilor de familie, cresc sansele ca populatia tinta sa beneficieze de informatii utile. Costurile unei aplicatii sunt minime, modalitatea de transmitere a informatiei e interactiva si intuitiva, ajutam utilizatorul sa isi eficientizeze timpul si sa isi organizeze programarile. Vom face cunoscut mesajul nostru cu ajutorul retelelor de comunicare tip social media, ajungand astfel cu costuri minime la populatia tinta. Proiectul poate fi implementat si la nivel national, dupa ce va fi dovedita eficacitatea la nivel local. Masurile de preventie ajuta la scaderea costurilor alocate sanatatii publice. Fondurile disponibile pot astfel sa confere serviciilor de sanatate tratamente de calitate in situatia post-diagnostic.. Cu cat va creste popularitatea campaniei de informare, credibilitatea si complianta in randul populatiei vor creste proportional. In final, eforturile factorilor implicati(medici de familie, ginecologi, CNP-CC )vor avea o alta eficienta si masurile luate vor avea efectele dorite.

Link webpage: http://www.asociatiaimpact.ro/
Link facebook: https://www.facebook.com/asociatia.impact.1/
Link twitter:
Link blog: