ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

IThink for Future

Iniţiatorul proiectului: Asociaţia Iniţiative şi Proiecte pentru Tineret Imago Mundi

Tema:

Educație

Argumente:

Proiectul pe care îl propunem doreşte să îmbunătăţească calitatea procesului instructiv-educativ, să evidenţieze predarea centrată pe elev, să stimuleze cooperarea, responzabilizarea şi facilitarea lucrului ăn echipa, dorim să îi învăţăm pe elevi cum să înveţe eficient iar prin utilizarea tabletelor să treacă de la stimulul ”ştiu să spun” la ”ştiu să fac” (know-how), să gândească critic şi constructiv, să depisteze care sunt problemele importante şi utile pentru ei şi la care să găsească soluţionare. Nevoia stringentă de utilizare a mijloacelor tehnologice moderne în era digitală ne determină să creăm oportunităţi pentru tinerii din mediul rural care fără dobândirea acestor cunoştinţe nu vor avea mai târziu nicio şansă în societatea şi lumea din care se vor automarginaliza. Societatea din care fac parte, societate a cunoaşterii bazată pe multiculturalism şi glabalizare, cere indirect membrilor ei operarea cu aceste mijloace tehnologice. Îmbinarea tradţtionalului cu modernul în predare, folosirea TICE-urilor în cadrul orelor de limbi străine, accesarea unor site-uri specializate atât pentru verificarea cunoşţintelor cît şi pentru dezvoltarea competenţei de comunicare reprezintă unul dintre obiectivele acestui proiect. De asemenea, prin folosirea tabletelor la orele de predare atât la clasele primare cât şi la cele gimnaziale se încearcă eliminarea barierelor de orice natura - socilale, materiale - toţi beneficiarii pot accesa acelaşi tip de informaţie în acelaşi timp şi având parte de aceeaşi calitate. Aplicaţii precum Movie Maker, Power Point, Paint, Microsoft Office, Photoshop, Audio Cut vor permite elevilor focalizarea pe sarcina de lucru, documentarea precum şi dobândirea de abilităţi. Accesarea unor site-uri specifice disciplinelor din curriculum îmbunătăţeşte atăt calitatea învaţării cât şi relaţia participanţilor la actul educaţional. Pe lângă faptul că se îmbunătăţeşte învăţarea, se înlesnesc şi descoperirile făcute sub îndrumare şi avem parte de o participare activă a elevilor, iar evaluările le vor permite acestora să aplice teoria în situaţii de viaţă reală acordând astfel şanse oricărui stil de învăţare (vizual, auditiv, practic-chinetic). Argumentul cel mai important pentru noi ca şi propunători al proiectului este că vrem să facem din elevii noştri parteneri egali în procesul de învăţare, metodele centrate pe elevi ajutând atât la o tranziţie mai uşoară spre viitorul loc de muncă cât şi a conceptului de învăţare pe parcusul întregii vieţi.

Descriere proiect:

Prin acest proiect ne propunem să îmbunătăţim calitatea orelor de predare și învăţare, crearea unor punţi de legătură între profesor şi elev, obţinerea rapidă a unui feed-back, optimizarea timpului de lucru din cadrul orelor, obiectivele noastre fiind învăţarea prin cooperare, învăţarea centrată pe elev care să ajungă la performanţa de a gândi critic, constructiv cum să înveţe eficient, care sunt problemele importante şi utile pentru ei şi să conştientizeze că dificultăţile pe care le întâmpină în învăţare pot fi benefice iar depăşirea lor ameliorează învăţarea ulterioară. Prin îndeplinirea acestor obiective suntem siguri că şi climatul educaţional din clasa precum şi percepţia şi motivaţia elevului vor creşte, deoarece ei au împreună scopuri comune, se sprijină ţi îşi asumă împreună răspunderea pentru ceea ce fac. Conceptul proiectului vine ca urmare a experienţei profesionale a membrilor asociaţiei care sunt cadre didactice într-o şcoala din mediul rural unde atât ei cât şi elevii lor resimt acut lipsa accesului la o informaţie şi documente autentice absolut necesare în învăţarea şi dezvoltarea competenţelor cerute de CECRL (Cadrul European Comun de Referintă pentru Limbi). Utilizarea tabletelor reprezintă nucleul acestui concept atât pentru activităţile mai sus amintite cât şi pentru alte activităţi: însuşirea şi aplicarea noţiunilor de teorie literară la orele de limba şi literatura română, accesare de site-uri online a unor reviste de creaţie literară, vizualizarea unor hărti online interactive la orele de istorie şi geografie, facilitarea unor audiţii la orele de muzică, prezentarea unor curente artistice şi tehnici de lucru în pictură la orele de educaţie plastică, accesul la informaţii despre cultura şi civilizaţia altor popoare. Strategiile noastre pornesc de la familiarizarea elevilor cu utilizarea tabletelor cu acces la internet, conştientizarea acestora cu faptul că se urmareşte strict eficientizarea actului de predare-învăţare, dezvoltarea competenţelor atât digitale cât şi de comunicare şi producere a unor mesaje, acces la informaţie de calitate prin restricţionarea site-urilor cu caracter explicit. De asemenea, prin realizarea unor parteneriate cu diferite şcoli membre UE, dar şi cu şcoli din România se urmăreşte realizarea unui dialog strategic de socializare pe teme de interes comun privind particularităţile de vărstă şi dezvoltare ale beneficiarilor. Strategiile proiectului cuprind diverse domenii de activitate şi înglobează toate disciplinele din aria curriculară a elevilor. Deşi şcoala noastră dispune de conexiune la internet prin Telekom, pentru realizarea acestui proiect considerăm că este necesară mărirea vitezei de trafic de date şi extinderea ariei de acoperire wireless. Beneficiarii proiectului sunt elevii Şcolii Gimnaziale ”Petre Tudose” din Mălureni, judeţul Argeş cu precizarea că în prima fază a proiectului beneficiarii direcţi sunt elevii din clasele a V-a si a VI-a în număr de 70 de elevi, cu precizarea ca particularităţile individuale şi de vârstă ale acestor elevi permit şi asigură îndeplinirea obiectivelor proiectului. Proiectul are ca scop dezvoltarea abilităţilor de utilizare a mijloacelor IT în rândul elevilor din mediul rural, îmbunătăţirea calităţii procesului de învăţământ prin folosirea tabletelor şi a ebook readers-urilor în cadrul orelor de limba şi litaratura româna, limbi străine, geografie, istorie, educaţie plastică, educaţie muzicală, accesul la informaţie autentică şi de calitate care contribuie la dezvoltarea personala şi profesională. Prin implementarea acestui proiect urmărim atât dezvoltarea digitala a beneficiarilor direcţi, cât şi impactul pe care aceştia îl vor avea în mediile sociale din care provin şi a întregii comunităţi din care fac parte. Se urmăreşte şi implicarea membrilor comunităţii locale (părinţi, profesori, reprezentanţi ai comunităţii locale). Estimăm că va exista şi un impact pe termen lung, beneficiarii acestui proiect îşi vor largi orizontul de cunoaştere şi vor avea mai multe oportunităţi de a se integra pe piaţa muncii. Activităţile propuse în cadrul proiectului îşi vor asigura vizibilitatea, transparenţa prin publicarea rezultatelor - imagini, filmuleţe - în urma creării unui domeniu hosting care permite astfel diseminarea oricărei informaţii cu privire la derularea acestui proiect. Implicarea activa a elevilor este evidenta cu atât mai mult cu cât ei vor fi actorii şi realizatorii materialelor ce vor fi publicate ulterior atât pe domeniul hosting creat cât şi pe site-ul şi blogul şcolilor participante. Contribuţia de 20% a solicitantului se va regăsi în jumătate din plata pentru managerul şi asistentul de proiect, în suma alocata pentru închirierea spatiilor destinate activităţilor, costurile cu plata personalului auxiliar, a facturilor de electricitate, a facturilor de telefonie mobilă destinate strict organizării şi desfăşurării proiectului.

Impact:

Impactul proiectului IThink for Future urmăreşte două componente - atât cantitativă, urmărind implicarea a cât mai multor elevi din mediul rural, cât şi una calitativă, urmărind formarea continuă, determinarea învăţării pe parcursul întregii vieţi. Urmărim de asemenea modificările pe care le aduc în comportamentele formatorilor şi a formabililor metodele noi folosite a tehnicilor moderne aplicate la clasa şi a dezvoltării competenţelor. Aşteptăm modificări la nivel comportamental, la nivelul atitudinii şi responzabilizării grupului ţintă, introducerea tabletelor, implicit a unor metode adaptate particularităţilor de învăţare a elevilor conduc la crearea de lecţii atractive, la un demers didactic adaptat societăţii actuale. Spunem astfel NU doar însuşirii de conţinuturi, ci propunem o reala dezvoltare de competenţe într-o societate în care activitatea profesională, dezvoltarea personală şi chiar viaţa nu se pot dezvolta şi exista în absenţa internetului şi a computerului. Impactul proiectului se adresează şi beneficiarilor indirecţi - părinţi, comunitate locala, profesori - care sunt vizaţi de ceea ce înseamnă schimbări de atitudine şi mentalitate, cooperare şi suport. Orice cadru didactic doreşte să afle cum îşi poate stimula elevii, cum poate genera activităţi atractive, cum poate crea o legătura mai buna cu elevii lor pentru a le înţelege preocupările, ariile de interes. Estimăm că folosirea tabletelor la disciplinele din ariile curriculare ale învăţământului preuniversitar va atrage şi va stimula competiţia care va avea un impact pozitiv ce va dezvolta calitatea procesului de predare-învăţare şi implicarea ambilor factori ai mediului educational. Lipsa unor biblioteci dotate corespunzător sau un număr prea mic de volume pentru o lucrare cerută ne determina să considerăm că ebook readers-urile nu numai că vor suplini această lipsă, dar vor stimula lectura şi vor crea oportunitatea de a găsi în bibliotecile virtuale documente şi romane, poezii inaccesibile altfel. Ebook readers-urile dau posibilitatea accesării unor documente autentice atât de necesare punerii bazelor formării şi dezvoltării unei percepţii sănătoase. Proiectul urmăreşte înlăturarea discrepanţelor între mediul rural şi mediul urban privind accesul la informaţie, a mijloacelor şi tehnologiilor moderne, a accesării informaţiei în timp real, a selecţiei informaţiei de calitate, a dezvoltării, implicării şi cunoaşterii IT în era digitală.

Link webpage: http://imagomundiconects.eu/
Link facebook: https://ro-ro.facebook.com/Asociatia.Imago.Mundi
Link twitter:
Link blog: http://imagomundiconects.eu/