ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

MEMO (Medical Equipment Market Online)

Iniţiatorul proiectului: Fundatia Romana pentru Persoane cu Handicap Vizual "Prietenii Nevazatorilor"

Tema:

Sănătate

Argumente:

Pe langa conditia medicala speciala, persoana cu dizabilitati are in raport cu societatea si o vulnerabilitate amplificata de limitele accesibilizarii mediului informal, social, educational, etc. si nivelul scazut al puterii de cumparare. Cu acest proiect dorim sa contribuim intr-o mica masura la ameliorarea conditiilor de sanatate ale acestui grup cu nevoi speciale, prin imbunatatirea accesului la echipamentele/tehnologiile asistive si serviciile medicale recuperatorii, atat de necesare continuarii unei vieti demne si in conditii decente. Nevoile si problemele atenuate prin sistemul propus sunt urmatoarele: - Reduce constrangerile financiare si dependenta de subventiile CNAS oferind posibilitatea achizitionarii unor echipamente/dispozitive/proteze si servicii medicale mai performante, subventiile CNAS permitand procurarea doar a produselor de calitate basic (ex. subventia CNAS pentru un fotoliu rulant este de 1.263,66RON, in timp ce pretul de catalog al unui astfel de produs de calitate si fiabilitate mai ridicata, incepe de la 4.000RON); - Procurarea intr-un termen scurt (10 luni), cauzati de aprobarile, criteriile de prioritate, lipsa fondurilor, termenele de decontare aplicate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate - ex. in prezent lista de asteptare pentru dispozitive medicale a CNAS Bucuresti are peste 3.094 de cereri in asteptare incepand cu 11.12.2014 (sursa: site-ul CNAS) - Largeste accesul la informatiile si ofertele privind piata echipamentelor si tehnologiilor asistive, serviciilor medicale recuperatorii, permitand astfel persoanei cu dizabilitati o documentare mult mai completa in vederea achizitionarii produsului cel mai potrivit; - Reduce nevoia de deplasare pentru incheierea formalitatilor si tranzactiilor comerciale, deplasarea fizica a unei persoane cu dizabilitati in vederea documentarii, testarii, cumpararii, etc. fiind in general costisitoare si stresanta; in cazul persoanelor cu deficiente de vedere, inclusiv navigarea si documentarea pe retelele internet este foarte dificila, din lipsa accesibilizarii acestora.

Descriere proiect:

Proiectul dezvolta un model integrat de servicii comerciale si financiare destinat persoanelor cu dizabilitati, avand ca scop facilitarea accesului la dispozitive/proteze/echipamente asistive si servicii medicale recuperatorii de o calitate superioara, intr-un interval de timp mai scurt si in conditii de plata flexibile in raport cu puterea de cumparare a clientilor. Obiectivele specifice ale proiectului sunt: 1. Realizarea unei platforme web (tip marketplace), accesibilizata si pentru persoanele cu deficiente de vedere KPI1 - promovarea a cel putin 1500 de echipamente, tehnologii asistive si servicii medicale recuperatorii; KPI2 - 40 furnizori interni si externi inscrisi ca selleri. 2. Infiintarea unui help desk pentru comunicare si asistenta vizitatorilor platformei, avand rolul de a asigura primirea de solicitari, furnizarea de informatii, facilitarea relatiilor cu furnizorii de produse, programari pentru asistenta si testari la domiciliu, livrari, etc. KPI1 – organizarea unui post de relatii clienti KPI2 – infiintare echipa de 2 asistenti pentru furnizarea serviciilor de suport la domiciliul clientilor. 3. Atragerea unei institutii financiare autorizata de BNR care va oferi credite persoanelor cu dizabilitati pentru achizitionarea de produse asistive si servicii medicale recuperatorii KPI1 – furnizarea serviciilor de creditare prin 2 agentii financiare din Bucuresti KPI2 – implementarea unui produs de credit customizat pe capacitatea financiara a persoanelor cu dizabilitati Conceptul proiectului – accesul la produse si servicii medicale performante prin intermedierea de catre FRPHV a relatiilor comerciale intre un segment de clienti cu profil social si cerinte bine definite (persoanele cu dizabilitati) si: a) furnizorii produselor si serviciilor asistive, inscrisi ca selleri pe platforma web; b) institutia financiara ca sursa de creditare adaptata la capacitatea financiara a clientului, contractele comerciale si de credit urmand sa se incheie direct intre client cu seller-ul, respectiv cu institutia financiara (daca produsul/serviciul este achizitionat prin credit). Strategia proiectului prevede dezvoltarea si altor facilitati si servicii care sa usureze achizitionarea si plata produselor/serviciilor, astfel: a) Posibilitatea testarii anumitor produse la domiciliul clientului sau la sediul furnizorului; b) Suport in pregatirea si completarea documentelor solicitate de selleri/banca, astfel incat deplasarile clientilor la aceste entitati, sa fie cat mai reduse; c) Posibilitatea platilor prin SMS a eventualelor comisioane, rate, etc. Potentialii beneficiari ai proiectului/grupul tinta: 60.714 persoane cu dizabilitati, domiciliate in Bucuresti (sursa: Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati – nr. pers. cu handicap trim II – 2015). Serviciile de intermediere oferite comerciantilor si institutiei financiare partenere vor fi remunerate, fiind astfel generatoare de venit. Nivelul comisioanelor vor fi negociate pe transe si se vor situa in marja de piata (2-10%), scopul fiind obtinerea veniturilor necesare acoperirii costurilor operationale, de personal si dezvoltarii activitatii (sustenabilitatea proiectului). Promovarea proiectului se va face utilizandu-se retelele media si socializare ale Federatiei Nationale a Asociatiilor Persoanelor cu Dizabilitati, Consiliului National al Dizabilitatii (presa online,TV, Facebook, Twiter), posturi radio si tv cu politici sociale (ex.Trinitas, Vocea dizabilitatii, etc.), direct mail, interviuri, etc. Fundatia va incheia conventii de colaborare cu directii de asistenta sociala, ONG-uri si asociatii de profil, pentru informarea si indrumarea persoanelor cu dizabilitati spre utilizarea facilitatilor FRPHV. Pentru accelerarea procesului de „awarness” in randul grupului tinta, se va organiza si o campanie „member get member”, prin care primii 100 de clienti care aduc un nou client in perioada de derulare a proiectului vor fi bonificati cu cate un vaucher de 40RON. Rezultatele asteptate pe termen scurt: - Cresterea cererii de produse/servicii medicale recuperatorii performante, fapt ce va contribui la cresterea calitatii vietii persoanelor cu invaliditate; - Diminuarea dependentei de subventiile CNAS si reducerea timpilor de asteptare pentru procurarea echipamentelor/serviciilor medicale necesare; - Cresterea concurentei intre furnizorii de produse/servicii medicale si in consecinta un „repricing” al preturilor. Pe termen mediu si lung proiectul va avea impact in domeniile: - Educational – facilitarea achizitionarii echipamentelor/dispozitivelor medicale necesare imbunatatirii calitatii actului educational si frecventei scolare in randul copiilor cu dizabilitati - Piata muncii – cresterea sanselor de insertie profesionala, achizitionarea mai facila a unor echipamente/dispozitive medicale contribuind la eliminarea barierelor fizice de transport si acomodare la locul de munca - Incluziune financiara - prin cresterea intermedierii financiare in randul persoanelor cu dizabilitati

Impact:

Eficienta si utilitatea proiectului estimam ca se vor materializa in urmatoarele rezultate: Pe termen scurt - 300 de cumparatori prin platforma web si direct prin biroul de help desk, din care 250 finantati prin credit. Sursa de date: rapoartele de intermediere cu furnizorii si institutia financiara - 5.000 de vizitatori unici ai platformei online in scopuri informative. Sursa de date: contorizarea paginii web - 40 de selleri inscrisi pe platforma marketplace - Ofertarea unei game de 1.500 produse si servicii asistive adresate persoanelor cu dizabilitati. Sursa de date: platforma web - Crearea a 3 locuri de munca - ofiter help desk (contract full time) si doi asistenti suport (contracte part time). Sursa de date: contractele Revisal Incheierea a cel putin 5 conventii de promovare cu directii de asistenta si protectie sociala, ONG-uri, etc. Sursa de date: conventii de colaborare incheiate. Evaluarea si monitorizarea proiectului vor fi asigurate de echipa de evaluare formata din: managerul de proiect, expertul contabil si responsabilul comunicare & marketing. Evaluarile cantitative vor fi facute pe baza informatiilor si datelor furnizate prin contorizarea paginii web, contractele de intermediere incheiate, vizitele la domiciliul clientilor, corespondentele electronice, etc. si vor fi masurate prin prin urmatorii indicatori: Gradul de atingere a volumului de vanzari estimat Reducerea nivelului de dependenta de subventiile CNAS (cate persoane din cele aflate pe listele de asteptare apeleaza la credit pentru achizitionarea dispozitivelor/serviciilor medicale) Nivelul de atractivitate al platformei web in randul persoanelor cu dizabilitati Nivelul de interes comercial al furnizorilor Locuri de munca nou create prin proiect Numar parteneriate pentru promovare incheiate (ONG-uri si directii asistenta sociala) Evaluarile de impact calitativ se vor realiza pe baza chestionarelor si focus grupurilor efectuate de salariatii fundatiei pe perioada desfasurarii proiectului si prin care vor fi masurati indicatorii de satisfactie privind produsele, conditiile de creditare si serviciile de asistenta la domiciliu. Un alt capitol de monitorizare va fi cel al gradului de promovare si diseminare a proiectului, sens in care vor fi monitorizate aparitiile si referintele la proiect pe canalele media si de socializare. Echipa de monitorizare va reflecta in rapoartele lunare destinate sponsorului, nivelul indicatorilor cantitativi si calitativi. Impactul pe termen mediu si lung: - Reducerea numarului de persoane aflate in asteptare pe listele CNAS pentru achizitionarea de produse/servicii asistive; - Imbunatatirea conditiilor si calitatii vietii persoanelor cu invaliditate cu cel putin 8-10 luni mai devreme; - Economii la bugetul CNAS datorita scaderii numarului de solicitarii pentru subventii, urmare achizitionarii de produse performante, viabile, cu durata de functionare mai mare. - Dezvoltarea unei piete mult mai diversificate si superioara calitativ a dispozitivelor, echipamentelor asistive si serviciilor medicale recuperatorii, datorita cresterii gradului de acces la astfel de produse; - Cresterea concurentei in randul furnizorilor de echipamente/servicii asistive, fapt ce va conduce inevitabil la un „repricing” al produselor; - Intrarea si altor operatori financiari pe piata creditului pentru persoanele cu dizabilitati, ceea ce va conduce si la o concurenta la nivelul facilitatilor si dobanzilor; - Impact pozitiv in domeniile educatiei, ocuparii fortei de munca si incluziunii financiare, prin cresterea facilitatilor de achizitionarea a produselor/serviciilor medicale prin credit.

Link webpage: www.frphv.ro
Link facebook: https://www.facebook.com/Funda%C8%9Bia-Rom%C3%A2n%C4%83-pentru-Persoane-cu-Handicap-Vizual-347455862113447/
Link twitter:
Link blog: