ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

Platforma educațională U.Ș.O.R. – „Univers Școlar Online Recreativ”

Iniţiatorul proiectului: ASOCIAȚIA PRO EDUCAȚIE, ISTORIE ȘI CULTURĂ CORVINIAS

Tema:

Educație

Argumente:

Dezvoltarea tehnologiei informației și a comunicațiilor din ultimii ani a condus la necesitatea unei platforme educaționale care să acopere o paletă mai largă de activități educaționale, atât școlare cât și extrașcolare. Deși există foarte multe site-uri dedicate activităților școlare, nu există încă o platformă complexă, care să aibă conținutul organizat pe activități școlare, pe activități extrașcolare, cu secțiuni dedicate elevilor, dar și profesorilor. Platforma „U.Ș.O.R.” își propune să fie un ansamblu de instrumente online, atât pentru învățare e-learning, cât și pentru activități precum concursuri online, simulări de examene, comunicare online pe diferite teme și biblioteci de resurse și aplicații educaționale, puse online la dispoziția elevilor și profesorilor. Platforma „U.Ș.O.R.” dorește să fie o platformă accesibilă, complexă, elaborată conform standardelor educaționale actuale și în conformitate cu reglementările legale în vigoare. Platforma este în curs de actualizare și va fi elaborată de către profesioniști proveniți din sistemul preuniversitar de învățământ și specialiști în e-learning. Platforma se bazează pe utilizarea instrumentelor Google, în special Google Apps for Education, putând permite acces nelimitat la resurse și intrumente Google, deoarece asociația coordonatoare este beneficiară a programului Google for Nonprofits.

Descriere proiect:

OBIECTIVE: Crearea platformei educaționale are în vedere următoarele obiective: 1. Organizarea secțiunilor platformei cu respectarea legislației din domeniul educației. 2. Implementarea de activități școlare online, cu cursuri complete pentru discipline școlare, care să cuprindă secțiuni de teorie, de aplicații și de evaluare, dar și simulare de examene. 3. Implementare de activități extrașcolare online, precum concursuri de cultură generală, schimburi de experiență online, între elevi și/sau profesori, sesiuni de comunicare. 4. Organizarea unor sesiuni de învățare prin colaborare cu utilizarea instrumentelor de comunicare online și offline puse la dispoziție de platformă. 5. Organizarea unor activități online sau offline de dezvoltare personală, de formare și perfecționare. 6. Sintetizarea resurselor educaționale în biblioteci accesibile online și dedicate atât elevilor, cât și profesorilor. Resurse educaționale pot fi e-bookuri sau materiale, realizate de echipa de elaborare. CONCEPT: Platforma educațională se adresează elevilor și profesorilor din învățământul preuniversitar. Prin structura sa se propun următoarele secțiuni: o secțiune pentru elevi, o secțiune pentru profesori și o secțiune de comunicare. Secțiunea pentru elevi cuprinde: ȘCOALA ONLINE cu discipline școlare parcurse în sistem e-learning; CONCURSURI ONLINE de cultură generală disponibile permanent și care se pot aplica și în săptămâna „Școala altfel”; PREGĂTIRE ONLINE pentru TESTĂRI ȘI EXAMENE NAȚIONALE și SIMULĂRI ONLINE DE EXAMENE; biblioteca de RESURSE ONLINE pentru elevi organizată pe diverse categorii și forme; ÎNVĂȚARE PRIN COLABORARE ONLINE, asistată de mentori și profesori. Secțiunile propuse pentru profesori sunt: METODICĂ ȘI DIDACTICĂ ca o colecție de resurse didactice online sau bibliotecă online organizată pe discipline școlare cu materiale utile profesorilor; PREGĂTIRE ONLINE pentru examenele de titularizare și grade didactice ale profesorilor și SIMULARE ONLINE de examene; PERFECȚIONARE cu cursuri de formare organizate online; biblioteca de RESURSE ȘI APLICAȚII pentru profesori, organizată pe discipline școlare, dar și extrașcolare, în care să fie puse la dispoziția utilizatorilor cărți de specialitate în format digital, precum și aplicații utile; secțiunea COMUNICARE, dedicată comunicării pe platformă între membrii echipelor implicate în proiect, precum și între utilizatori. Secțiunea va conține instrumente de comunicare online (chat, mesagerie, hangouts etc.) și instrumente de comunicare offline (forum, blog etc.). SECȚIUNEA ASISTENȚĂ care conține instrucțiunile de utilizarea platformei și posibilitatea de contact al echipei tehnice și a profesorului UȘOR, Punctul tare al platformei este dat de faptul că se bazează pe un concept nou, fiind o platformă educațională orientată atât pe activități online de învățare sau pregătire și simulare examene, cât și pe activități extrașcolare pentru ocuparea timpului liber, cu accent pe activități de dezvoltare personală și profesională, de colaborare și de comunicare atât pentru elevi, cât și pentru profesori. STRATEGIE: Crearea platformei presupune existența a 3 echipe: echipa de management a proiectului, echipa tehnică de administrare a platformei și echipa de elaborare a secțiunilor pe platformă. Toți membrii echipelor participă la începutul proiectului la un curs de formare prin care se familiarizează cu modul de lucru pe platformă și cu instrumentele Google Apps for Education, precum și cu alte instrumente Google. Ulterior fiecare echipă va desfășura activitățile corespunzătoare, conform scopului fiecăreia. BENEFICIARI: aproximativ 300 de persoane, din care: 250 de elevi din clasele V-XII și 25-50 de profesori din învățământul preuniversitar. REZULTATE AȘTEPTATE: precizate la secțiunea pentru impact proiect IMPACT: precizat la secțiunea pentru impact proiect

Impact:

IMPACTUL PROIECTULUI: - Impact social: datorită disponibilității platformei pe internet, atât de pe computer, cât și de pe telefon sau tabletă, fără necesitatea instalării unui soft dedicat, utilizatorii au acces liber la toate facilitățile oferite. Singura condiție necesară este crearea unui cont de utilizator pe platformă de către echipa tehnică și alocarea drepturilor de acces la secțiunile platformei. Colaborarea și posibilitățile de comunicare oferite permit interacțiunea între utilizatorii platformei, determinând prin aceasta o plus valoare în cadrul proiectului. - Impact informațional: utilizarea instrumentelor platformei dezvoltă creativitatea utilizatorilor și a competențelor pentru utilizare TIC, permițând acestora familiarizarea cu instrumente de lucru moderne online și specifice e-learning. - Impact tehnico-științific: modul optim de organizare al platformei, cu secțiuni separate pentru elevi și profesori, implementarea resurselor și modalitatea de accesare a acestora, cu focalizare pe dezvoltarea competențelor de utilizare TIC, au un impact pozitiv asupra utilizatorilor platformei. REZULTATE: În urma realizării platformei se au în vedere următoarele rezultate așteptate: 1. Platforma și 3 pagini pe rețelele de socializare Facebook, Google+ și Twitter. 2. Minim 15 anunțuri cu privire la derularea proiectului, în mass-media și pe rețelele sociale. 3. 1 campanie publicitară pe Google AdWords. 4. 6 cursuri complete pentru disciplinele: limba și literatura română, matematică, chimie, istorie, geografie și consiliere școlară, accesibile elevilor, dar și profesorilor. 5. 4 concursuri online pe teme de cultură generală, cu minim 150 de participanți. 6. Minim 4 simulări online de examene: 1 pentru evaluare națională, 1 pentru examenul de bacalaureat, 1 pentru titularizare profesori, 1 pentru definitivat profesori (o disciplină la alegere). 7. Minim 4 cursuri metodico-științifice pentru pregătirea examenelor profesorilor. 8. 10 sesiuni de comunicare online pentru elevi și/sau profesori. 9. 300 de utilizatori ai platformei, cu activități specifice pe secțiuni. 10. Câte o colecție de resurse online (e-book sau alt tip) pentru elevi și profesori.

Link webpage: http://univers-scolar.online.apeic-corvinias.com/
Link facebook: https://www.facebook.com/platformausor
Link twitter:
Link blog: